Co zde najdete - MAPA

[CNW:Counter]


Všem doporučuji

                             best shop

 

Levne jednokolky na:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proč jezdit na jednokolce ???

Protože je to ta delší, ale zato mnohem náročnější a extrémnější cesta jak se dostat z bodu A do bodu B.

Co je to Extrémní Unicycling

V posledních 10 letech vystoupily jednokolky z estrád, cirkusů, přehlídek a utvořily novou sféru dopravy a sportu. Jednokolka nyní funguje jako velmi skladný dopravní prostředek a také jako sportovní načiní, které má své mistrovství světa.

Základní dělení :

Jak na ni

Mou první jednokolku jsem si pořídil z Německa. Dle přiloženého návodu jsme si přeložil, že jízda na jednokolce je "sehr einfach" (velice jednoduchá), stačí nasednout a jet. Tak vzhůru do toho :

1. Sestavení jednokolky - dle návodu od výrobce a nebo podle sebe pokud si ji stavíte po částech. Doporučuji si pořídit chrániče na kotníky a holeně. Však poznáte o čem mluvím. Pro muže pozor na nádobíčko. Občas se to tam špatně poskládá a to je pak bolest :0)

2. Výška posedu - pokud se položíte hrudníkem na sedlo, měla by vaše natažená ruky včetně prstů dosáhnout na střed kliky u jednokolky. To je pro základní naučení. Pak se výška sedla dává podle použití (na street, downhill, ...), ale to se už netýká začátků.

3. Nasednutí - jeden z pedálů musí být v dolní poloze a na ten nastupujeme. Nejlepší je se přidržovat mezi futrama nebo něčím hodně stabilním. Chce to několik pokusů,ale pak už je to v pohodě.

4. První šlápnutí - Pro startovní pozici bychom měli mít pedály ve vodorovné poloze se zemí). Nejlepší je vyjíždět tou nohou na které cítíte větší stabilitu. Většinou je to ta druhá, než kterou nasedáte(pokud nasedám s pravým pedálem dolů, je pro vás lepší vyjíždět levou nohou vepředu). Po prvním šlápnutí počítejte s tím, že se pěkně rozhází stabilita a budete padat na opačnou stranu než šlápnete. Jako pomocník zde slouží zeď, ale nejlepší je mít něco nataženého nad hlavou a toho se obouma rukama přidržovat (vlastní zkušenost) :0)

5. Jízda - jak zvládnete několik šlápnutí za sebou bez pádu či opory, již je jen na vaší fantazii co přejedete a kam pojedete :0) Na vše chce jít s citem a pomalu zvětšovat výšku skoku a obtížnost. Né se rovnou po zvládnutí jízdy vrhnout na sjíždění schodů a zlomit tam vlastní chybou nějakou část jednokolky nebo sebe.

6. Skok - uchopíme "méně šikovnou rukou" (jsem pravák a sedlo držím levou) předek sedla. Pedály i kliky musí být ve vodorovné poloze se zemí. Ta noha,kterou se rozjíždíte by měla být ve předu. Odraz provádíme celým tělem (nemusíme švihat rukou nahoru). Ve fázi letu máme stále prohnuté nohy, nepokrčovat. Dopad můžeme tlumit pokrčením kolem a dosednutím na sedlo. Toto platí pro základní poskakování.

  

Tento návod je sestaven z vlastních zkušeností a žádné literatury. Proto ho berte jen jako pomoc,ale né jako návod, kterého by se měl někdo pevně držet a který je určitě správný !!!

První pokusy

Naše první pokusy s trošku odvážnější jízdou. Je to foceno v Chorvatsku u Rovinje. Tam ve vylidněném městečku se dalo řádit :0)

Moje Videa

Podzimní freeride Harcov(5MB) WMA
    
Podzimní jízda s novým pláštěm v okolí Harcova. Docela nářez, i když to tak nevypadá.
 

Jednokolka 007 - první video (10MB) WMA
    

 

Tipy a Triky na jednokolku

Nasednutí bez opory čtyři možná provedení. Klikni pro zvětšení ( velikost1400×400).

Základní triky ve výskoku :

180desátka                              

s dotykem pneu                       

za sedlem                                 

 

Recenze a Test QU-AX Cross 20"

První dojem :
Opravdu robustní !!! To platí o rámu, plášti, klikách i středu.

Popis:
Celková váha je okolo 6Kg což je standart. Povrchová úprava rámu je vynikající. Speciální lak co se jen tak neodře. Za to chválím. Sedlo je robustní s drátovou výztuhou a plastovými chrániči. Doporučoval bych koupit jiný přední plastový kryt s úchytkou pro freestyle. Sedlo je na rizikových předních i zadních částech potaženo kevlarovou vrstvou. Výborný je také plášť  20×2,5 , ale nehustil bych ho dle přiloženého návodu. Já mám 68kg a pokud mu dám 40PSI co je psáno na plášti tak je to beton. Menší výhrady mám ke středu. Je jen obarven na červeno a barva se hodně odlupuje.Co vydrží teprve uvidíme,ale záruka 2 roky se na něj vztahuje, což určitě potěší, když má předchozí jednokolka praskla právě zde.

Fotografie :

Porovnání modelu 06 a 07 :
V mém testu je croos pro rok 06. Na rok 07 se hodně mění.
PLUS ----> sedlo s úchytkou a lépe zpracovaný střed
MÍNUS ----> je daleko užší plášť MaxDaddy o rozměrech 20×2,25, což je o čtvrtinu palce menší rozměr a je to hodně znát. Také barevná variace se mi moc nezamlouvá,ale je to osobní názor. Dole na obrázku je model CROSS 2007. Více na www.qu-ax.de
 

Wallpapery

                        

Projekty zima 06/07

 Ještěd Downhill

Funn park na kolejích Harcov

během pár dní doplním informace a obrazovou dokumentaci toho co bych chtěl provést.

Bazar

Prodám :                                 Koupím :